Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie
085 4890810

Miljoenen views in een paar weken? Daar kan je GIF op innemen!

Vrijdag, 26 April 2019
Miljoenen views in een paar weken daar kan je gif op innemen
In de jaren 90 een spectaculaire animatievorm, tegenwoordig heeft de GIF een soort cultstatus verkregen. Korte herhalende bewegingen vormen bij elkaar een grappig beeld. Waar de animatie-plaatjes vroeger het ‘wow’-effect op je website veroorzaakte is het tegenwoordig juist een dingetje dat het er simpel, leuk en vlot uitziet. Het mag volgens de huidige trends allemaal lekker Quick-and-Dirty.

Binnen een aantal weken stond de teller al boven 5 miljoen views.

Camerons world

Oorsprong uit de jaren 90, maar hipper dan ooit!

Niet alleen bij de doorsnee sociaal-mediagebruiker is de GIF populair. Ook grote bedrijven blijven niet achter. Denk aan de Ronnie Toto reclame bij Veronica Inside. Waar het gezicht van Jan Boskamp op een dansend karakter is geplakt. Deze stijl van animeren komt uit het stenen GIF-tijdperk. Via whatsapp en Instagram kun je deze beelden dan ook als GIF-animatie delen. Grote bedrijven als Heineken, Audi, NIKE etc. bleven niet achter. Steeds meer merken willen zoektermen claimen en hun bedrijfsnaam koppelen aan Gifjes.

Hoe cool is het als je in een gesprek met een vriend een dansend bierflesje wil delen en de leukste variant is een bijvoorbeeld een Heineken animatie. Interessante nieuwe manier van branding, en ook nog eens bijzonder effectief en betaalbaar.

Source

Steeds meer merken claimen zoektermen en koppelen hun bedrijfsnaam aan GIFjes.

In samenwerking met Leadrs ontwikkelden wij onlangs een reeks GIF-animatie-templates. Wederom kwam de Green screen tevoorschijn en voerden zij een aantal bewegingen uit. Samen maakten we templates in hun huisstijl. Op deze manier is er in zeer korte tijd met media content te schakelen. In een aantal dagen stonden er 150 gifjes klaar om te gebruiken. Een soort bewegende live emoticons gespeeld door Leadrs zelf. Persoonlijker kan je ’t niet branden, toch? Even een klein feitje waar we allemaal trots op zijn. Binnen een aantal weken stond de teller al boven 5 miljoen views. Onvoorstelbaar impactvol, persoonlijk en modern.

Leadrs
Happycat een klus waar we blij van worden
Happycat! Een klus waar we blij van wordenWoensdag, 8 Juli 2020
Een verassingsfeestje voor je kat! Onze challenge: "Hoe brengen we op een speelse wijze de inhoud van de HappyCat box in beeld?" Wij kozen in dit geval de juiste presentator; Marco's kat. Er was niet veel nodig om het beestje te laten spelen met de gehele inhoud van de box. Het klopt dus zeker wat ...
lees meer
De wind in de zeilen met hoover concepts
De wind in de zeilen met Hoover ConceptsDinsdag, 7 April 2020
Hoover Concepts® is ruim 10 jaar geleden begonnen met het ontwerpen, produceren en plaatsen van uitzonderlijk mooie en duurzame zeiloverkappingen, schaduwdoeken en zonnezeilen. Recent plaatsten zij een indrukwekkende overkapping op vijfsterrencamping Julianahoeve in Renesse. Wij mochten er op een ...
lees meer
3 tips voor optimale zichtbaarheid
3 tips voor optimale Zichtbaarheid Donderdag, 5 Maart 2020
Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen? Stokt je creativiteit? Hierbij geef ik je 3 Out of the Box tips zodat jij weer inspiratie krijgt. Tip 1. Haal het uit de context. Letterlijk! Als je steeds maar weer op dezelfde manier naar je product kijkt dan bedank je niks nieuws. Een ijsje ...
lees meer
Visualbrand met de nadruk op branding
VisualBrand met de nadruk op ''Branding''Woensdag, 27 November 2019
Een van onze belangrijkste krachten is onze marketing achtergrond. Bij het produceren van een video zijn wij niet alleen een uitvoerende- maar vooral ook een adviserende partij. In 2019 hebben we ons meer gespecialiseerd in totaal concepten. Met onze oude kennissen uit Breda (LEADRS) verdiepte wij ...
lees meer
Een 2d animatie over bloemen en planten verkoop simpel toch
Een 2D animatie over bloemen en planten verkoop, simpel toch?Vrijdag, 8 November 2019
"We kennen allemaal het verhaal van de bloem en plantenindustrie.” Zo start deze animatie gericht op de groene retailer. Met ónze groene vingers valt het wel mee, wij raken vooral knopjes, muizen en toetsenborden. Toch hebben wij het verhaal zo simpel kunnen benaderen dat het voor iedereen ...
lees meer
Visualisatie van gigantisch chemisch opslagbedrijf in haven van antwerpen
Visualisatie van gigantisch chemisch opslagbedrijf in haven van Antwerpen.Vrijdag, 4 Oktober 2019
Een product verkopen gaat altijd beter met visualisaties. Je doelgroep wil zien wat ze kunnen verwachten. Fair enough als het voor investeerders om grote bedragen gaat. Maar wat als je product niet te filmen is? Stel je voor dat je zo’n 180 silo’s van 14 meter hoog wil gaan verkopen in de haven ...
lees meer
Geld maakt niet gelukkig gifjes maken wel
Geld maakt niet gelukkig, gifjes maken welVrijdag, 16 Augustus 2019
Het vrijdagmiddag biertje komt als een donderslag op een grauwe-storm-achtige-hemel in de herfst. Echter schijnt de zon. Er wordt genoten. Veel van onze klanten zijn op vakantie, wellicht een herkenbare sfeer? Op weg naar de zaak passeren we niet incidenteel een rijtje caravans met tevreden ...
lees meer
Leerzame vakantie in de voetsporen van brad pitt en rusell crowe
Leerzame vakantie in de voetsporen van Brad Pitt en Rusell CroweWoensdag, 24 Juli 2019
Shirt uit. Om het hoofd geknoopt. Een wazige waas zweeft voor de hout- en gipsen filmsets. We zijn in de Marokkaanse Atlas studio's. Een woestijnachtig gebied waar onder andere films als Gladiator, Babel en Asterix & Obelix werden opgenomen. Als filmliefhebber een zeer interessant kijkje achter de ...
lees meer
De tech vraag van vandaag wat is beter voor een goede spraakverstaanbaarheid 1 speaker van 10 watt of 10 speakers van 1 watt
De tech-vraag van vandaag: “Wat is beter voor een goede spraakverstaanbaarheid? 1 speaker van 10 watt of 10 speakers van 1 watt?”Maandag, 27 Mei 2019
De auto-industrie bulkt van de specialismen. Denk aan geluidsmannen op de werkvloer, mixers en masteraars, leveranciers, ontwikkelaars van hardware, alarmindustrie, stemacteurs en zangers. Spraakverstaanbaarheid is een specialisme van Europees bedrijf Swiss Systems. Voor haar Nederlandse tak ...
lees meer
Hoe vertel je een complex financieel verhaal in twee minuten
Hoe vertel je een complex financieel verhaal in twee minuten? Vrijdag, 24 Mei 2019
Boodschappen kort en krachtig vertellen is ons ding. Wij vinden twee minuten de maximale tijd om een complex verhaal in te vertellen. We dwingen onszelf en de klant graag om drie keer te kijken wat werkelijk relevant is en wat we kunnen weglaten. In opdracht van de ILFA-groep gingen wij de uitdaging ...
lees meer
Zomerweer bacterien vinden zonnen net zo leuk als wij rentacs heeft daar wel een oplossing voor
Zomerweer! Bacteriën vinden zonnen net zo leuk als wij, Rentacs heeft daar wel een oplossing voor.Donderdag, 18 April 2019
Terwijl het bulkt van de glimlachen in het park en de ijscondens onder de kap van de ijscoman ontsnapt is het ook feest in het leidingennet van veel woningen en bedrijven. Legionella. Het klinkt als een nare tropische bedreiging maar deze bacterie komt vaker voor dan je denkt. Wij leren nog ‘ns ...
lees meer
De uitdaging van de maand hyperactieve honden filmen voor een greenscreen
De uitdaging van de maand: hyperactieve honden filmen voor een greenscreen!Dinsdag, 16 April 2019
Interviewtjes opnemen met mensen die een duidelijke message hebben is wel even wat anders dan een stel overenthousiaste hondjes koest houden voor de greenscreen. Zeker als je scherm geen 30 meter breed is op locatie. En, zéker als je net een verpakking van de Happybox voor hun neus open maakt. Wij ...
lees meer