Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie
085 4890810

Hoe vertel je een complex financieel verhaal in twee minuten?

Vrijdag, 24 Mei 2019
Boodschappen kort en krachtig vertellen is ons ding. Wij vinden twee minuten de maximale tijd om een complex verhaal in te vertellen. We dwingen onszelf en de klant graag om drie keer te kijken wat werkelijk relevant is en wat we kunnen weglaten. In opdracht van de ILFA-groep gingen wij de uitdaging aan om hun “TreasuryMetrics” in kaart te brengen.

Een stukje context: ILFA Group ondersteunt bedrijven en maatschappelijke organisaties bij het verkrijgen van financiering en het beheren van hun Treasure. Een soort assistent bij het beheren van financiën. En dat dus in jip en janneke taal.

Ilfa proces

In deze case had ILFA zelf een storyboard aangeleverd met daarbij de wens om een Character-based animatie te ontwikkelen. Animatieschetsen gingen over en weer tot we de juiste stijl te pakken hadden. Vervolgens was het de uitdaging om deze tot leven te brengen en de boodschap te blijven bewaken.


ILFA animatie proces from Visual Brand on Vimeo.

Visualisatie van gigantisch chemisch opslagbedrijf in haven van antwerpen
Visualisatie van gigantisch chemisch opslagbedrijf in haven van Antwerpen.Vrijdag, 4 Oktober 2019
Een product verkopen gaat altijd beter met visualisaties. Je doelgroep wil zien wat ze kunnen verwachten. Fair enough als het voor investeerders om grote bedragen gaat. Maar wat als je product niet te filmen is? Stel je voor dat je zo’n 180 silo’s van 14 meter hoog wil gaan verkopen in de haven ...
lees meer
Geld maakt niet gelukkig gifjes maken wel
Geld maakt niet gelukkig, gifjes maken welVrijdag, 16 Augustus 2019
Het vrijdagmiddag biertje komt als een donderslag op een grauwe-storm-achtige-hemel in de herfst. Echter schijnt de zon. Er wordt genoten. Veel van onze klanten zijn op vakantie, wellicht een herkenbare sfeer? Op weg naar de zaak passeren we niet incidenteel een rijtje caravans met tevreden ...
lees meer
Leerzame vakantie in de voetsporen van brad pitt en rusell crowe
Leerzame vakantie in de voetsporen van Brad Pitt en Rusell CroweWoensdag, 24 Juli 2019
Shirt uit. Om het hoofd geknoopt. Een wazige waas zweeft voor de hout- en gipsen filmsets. We zijn in de Marokkaanse Atlas studio's. Een woestijnachtig gebied waar onder andere films als Gladiator, Babel en Asterix & Obelix werden opgenomen. Als filmliefhebber een zeer interessant kijkje achter de ...
lees meer
De tech vraag van vandaag wat is beter voor een goede spraakverstaanbaarheid 1 speaker van 10 watt of 10 speakers van 1 watt
De tech-vraag van vandaag: “Wat is beter voor een goede spraakverstaanbaarheid? 1 speaker van 10 watt of 10 speakers van 1 watt?”Maandag, 27 Mei 2019
De auto-industrie bulkt van de specialismen. Denk aan geluidsmannen op de werkvloer, mixers en masteraars, leveranciers, ontwikkelaars van hardware, alarmindustrie, stemacteurs en zangers. Spraakverstaanbaarheid is een specialisme van Europees bedrijf Swiss Systems. Voor haar Nederlandse tak ...
lees meer
Miljoenen views in een paar weken daar kan je gif op innemen
Miljoenen views in een paar weken? Daar kan je GIF op innemen! Vrijdag, 26 April 2019
In de jaren 90 een spectaculaire animatievorm, tegenwoordig heeft de GIF een soort cultstatus verkregen. Korte herhalende bewegingen vormen bij elkaar een grappig beeld. Waar de animatie-plaatjes vroeger het ‘wow’-effect op je website veroorzaakte is het tegenwoordig juist een dingetje dat het ...
lees meer
Zomerweer bacterien vinden zonnen net zo leuk als wij rentacs heeft daar wel een oplossing voor
Zomerweer! Bacteriën vinden zonnen net zo leuk als wij, Rentacs heeft daar wel een oplossing voor.Donderdag, 18 April 2019
Terwijl het bulkt van de glimlachen in het park en de ijscondens onder de kap van de ijscoman ontsnapt is het ook feest in het leidingennet van veel woningen en bedrijven. Legionella. Het klinkt als een nare tropische bedreiging maar deze bacterie komt vaker voor dan je denkt. Wij leren nog ‘ns ...
lees meer
De uitdaging van de maand hyperactieve honden filmen voor een greenscreen
De uitdaging van de maand: hyperactieve honden filmen voor een greenscreen!Dinsdag, 16 April 2019
Interviewtjes opnemen met mensen die een duidelijke message hebben is wel even wat anders dan een stel overenthousiaste hondjes koest houden voor de greenscreen. Zeker als je scherm geen 30 meter breed is op locatie. En, zéker als je net een verpakking van de Happybox voor hun neus open maakt. Wij ...
lees meer
Coming soon branding voor innovatief schadeherstel bedrijf bestuurd door robotica
Coming-soon: Branding voor innovatief schadeherstel bedrijf, bestuurd door roboticaWoensdag, 3 April 2019
De lente is weer begonnen en wij gingen hard van start in 2019. Een van de spraakmakende klussen waar wij de winter mee doorkwamen was het ontwikkeling van de nieuwe branding van “Erno Sloot CNC-velgenherstel”. Een schade herstelbedrijf dat zich richt op het herstellen van lichtmetalen velgen. ...
lees meer
Welke route legt een filmproductie af van idee in je hoofd naar het scherm
Welke route legt een filmproductie af van idee in je hoofd naar het scherm?Dinsdag, 5 Februari 2019
Een idee begint meestal groot. Alles kan in een fantasie maar wat is er mogelijk in praktijk? We denken graag mee vanaf de start. Jouw wilde plan ondergaat vast een aantal rigoureuze coursewijzigingen. Alleen maar goed, wij gaan graag mee. Een filmproductie start bij ons niet met direct de ...
lees meer
De januari vibe kan het nog
De Januari vibe, kan het nog?Maandag, 7 Januari 2019
Januari, de tabaksindustrie ligt op zijn gat. Sportscholen sluiten in recordtempo abonnementjes af en wij noteren ook met passie de nodige nieuwe filmproductie. Wat zijn jouw goede voornemens? Het jaar is een week oud maar tot wanneer mag je elkaar eigenlijk nog de beste wensen geven? Oke, ...
lees meer
Wij gingen de wereld over proost je mee
Wij gingen de wereld over, proost je mee?Maandag, 17 December 2018
De feestdagen, het ultieme moment om weer tijd voor elkaar te maken en deze beelden te delen. VisualBrand deelt bij deze graag met jullie mee. Met veel passie kijken wij uit naar 2019. De SD kaartjes worden weer leeggehaald en geback-upt (is dit geen mooi scrabble woord voor deze kerst?). Oh, en ...
lees meer
Businessdagen brabant wat voor verkoper ben jij
Businessdagen Brabant; Wat voor verkoper ben jij? Vrijdag, 30 November 2018
Een anonieme businesskaarten goochelaar komt langs, we steken eerlijk over. Opgevolgd door een verdiepend gesprek met iemand die gericht vraagt en oprechte interesse heeft. Als Italiaanse proppers in een overvolle restauranten-steeg staan we voor onze stands maar er is meer te vinden dan platte ...
lees meer
Wij zijn geen chatbots
In ons vak zijn er zijn geen antwoorden voor te programmeren. Iedere wens heeft een andere benaderingswijze nodig. Goede communicatie en menselijk contact vinden we belangrijk. Kom gezellig bij ons langs, we denken graag met je mee.
Contact